Това сияние, ако не го засилиш не е сияние. Нарича се рефлекс - отражение на повърността в периферията от странични и задни светлини - в нашия случай - зад обекта е по-светло и контура е бял... Просто отражение. Без него няма добро разделяне на обекта от фона - в студийното снимане се пуска контрова (задна) светлина за да се постигне естествено този ефект. Тук го имаш наготово и трябва да му се радваш, вместо да искаш да го изхвърлиш...
Но все пак, ако искаш да го разкараш:
Прикачени файлове:
01.jpg
Прикачени файлове:
02.jpg
Понеже се улових, че съм "пуснал" пътечката по външния а не по-вътрешния ръб на светлината (рефлекса) и не ми се повтаряше "пътечкуването" си поиграх със селекцията, като я "експанднах" 3px и направих "бордер" 5px (select/modify/expand..., select/modify/border...)... Тук можеше и лек федър да пусна - (select/feather...)...
Прикачени файлове:
03.jpg
Прикачени файлове:
04.jpg
Прикачени файлове:
05.jpg
Прикачени файлове:
06.jpg
Оттук нататък една мека едра четка и нежно мацваме по селекцията... Иначе още по самата пътечка можеше автоматично да изтъркаляме една четка, но кефа да я врътнем "на ръка" си е друг вид кеф...
Та четка около 20 пиксела - възможно най-мека и кръгла, опасити на около 20-тина процента и цвят - може би 50% сив... За да не получим черен ръб на мястото на светлината, която изглежда като бял ръб най-естествено би било сивото - убита светлина... И за да не е много остра границата - на този бордюр едно федърче от 1-2 пиксела в съчетание с федъра на меката четка и на голям зум - 400-500% изотвътре омазваме със смели движения само лекичко лъхваме изотвътре в дупката...
Прикачени файлове:
07.jpg
При правилна селекция, която можем да получим по различни начини, освен ръчната техника с четка може да пробваме и някакъв аджастмент - като левелс или кървс, но това ще действа общо в цялата селекция... Докато при налични разлики в светлинката можем с четката да мацаме с различна агресия различните участъци... Като е с 10%-но опасити минаваме различен брой пъти и получаваме различни нива на въздействие, освен това, като е мека четката - къде отблизо, къде отдалеч също правим различни дълбочини на промяна...